Börjar med en kommentar..

För någon vecka sedan läste jag Kostdoktorns blogg där han lyfte fram debatten i SVT som Jonas Colting deltog i. För det första ska jag säga att jag är allt för väl medveten om vad ortorexi handlar om och vad det leder till.
 
Jag satte mig ner och började kolla på debatten. För varje minut som gick blev jag bara mer och mer iriterad på hur Jonas Colting inte verkade lyssna på vad någon annan över huvud taget. Inse faktum, vi är alla olika, alla är inte elittränade och satsar heller inte på att bli det. Han avbryter, suckar och himlar med ögonen åt människor som är sjuka och mår både fysikt och psykiskt dåligt. 
 
Det är exakt sådana här saker som speglar den mörka sidan med hälsa och träning. Egentligen finns det inga måsten, det är din kropp! Det finns inga regler, det är din tid! det finns inte någon som bestämmer över dig för det är dig det handlar om, herregud. 
 
Jonas Colting är extremt duktig på det han gör, det är han verkligen! Han är extremt kunnig inom sitt ämne (triathlon) men han verkar otroligt dålig på att acceptera att alla inte vill vara som honom så jag skrev ett inlägg:
 
 
Jag tänker lämna det såhär för nu ska jag ut och springa i lera och njuta. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tranaarroligt.blogg.se

Att träna är roligt, och det ska vara roligt! Jag har för många tankar och åsikter om saker för att inte uttrycka dem så här har ni dem!

RSS 2.0