Pannkaksfrukost!

Kan inget annat än älska när man har en hel dag utan måsten! Detta är en sådan dag- riktig helg! :D Började denna underbara dag med en otroligt god pannkaksfrukost, överträffat mig själv!
 
Eftersom jag hade träningsvärk i varenda muskel som utgör min kropp så tar jag en vilodag idag. Dagar som denna, då jag inte tänker lyfta några nya PB eller träna väldigt explosivt, brukar jag hålla igen ytterligare på kolhydraterna. Jag behöver dem helt enkelt inte och mår bättre utan. Så dessa pannkisar är á la LCHF! 
 
 RECEPT:
2 ägg
1-2 msk hela linfrön
3 msk mandelmjöl
1 tsk fiberhusk
ev. lite kokosvatten (ej mjölken)
massa kanel
lite bakpulver 
nypa salt
smör att steka i
 
Bara att mixa ihop och sen låta stå ett par minuter så att smeten sväller ihopa. (Egentligen så mäter inte jag så känn efter så att den inte blir för tjock eller för rinnig)
 
Sen toppar jag med mina beloved hallon och lite kondenserad kokosmjölk, här har jag alltså delat upp mjölken för sig och vattnet för sig för att använda vattnet i smeten och mjölken som topping. Strö på lite kokosflingor och njut vetja!
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tranaarroligt.blogg.se

Att träna är roligt, och det ska vara roligt! Jag har för många tankar och åsikter om saker för att inte uttrycka dem så här har ni dem!

RSS 2.0